Hemska drömmar

Jahapp… snart skall man bege sig till tåget. Ska åka och jobba.
Idag är det en sådan dag då jag verkligen inte har lust att åka dit. Men jag har inte heller någon lust att bara ligga hemma. Att gå på stan är det definitvit inte rätt väder för, regnet öser ner.
Jag skulle vilja sitta på något mysigt café med en latte eller kanske en varm choklad. Åh, det vill jag göra!

I morgon skall jag åka hem till mamma och pappa, i Surahammar. Det är på tiden, har inte varit hemma sedan dagen efter julafton, alltså för drygt ett halvår sedan.
Jag ska träffa mina gamla kompisar och mina syskon. Ska bli mycket trevligt!
Jag åker tillbaka på söndag morgon. Detta blir första gången på väldigt länge som jag och Chris sover ifrån varandra. Spännande!!! Snarare läskigt. Men men, överlever gör vi ju.

I morse vaknade jag av att jag hade drömt att Chris hade varit med om en olycka. Det var hemskt, för jag visste inte om det var verklighet eller inte. Jag skickade iväg ett sms och bad honom ringa mig så fort som möjligt! Han ringde nyss, och han var oskadd. Inget hade hänt, allt var en dröm. Chris fick sig i alla fall ett gott skratt.
Men det är fortfarande hemskt, sådana där drömmar sätter sig gärna kvar. Kanske är därför jag inte vill åka till jobbet. Jag vill vara med honom ju!

Det blir inget av att köpa den där lägenheten vi kollade på igår. Den är för dyr! Vi får leta vidare. Som vanligt med andra ord. Men rätt vad det är så dyker det (förhoppningsvis) upp något.

Ciao…

Blogged with Flock

Tags:

Kommentera

