Nu ska här städas

Sedan vi flyttat ihop har jag blivit ett städ-freak. Jag städar när jag är arg, jag städar när jag är glad, ledsen, orolig, nervös osv. Det som stört mig mest har varit dammsugaren. Den är helt värdelös!
För att få in skräpet i den är man tvungen att vinkla ner röret så att munnstycker lyfter från golvet och då kan smutsen svischa in.
Den låter som f*n också!
Därför önskade jag mig en ny dammsugare i inflyttningspresent av mamma och pappa – vilket resulterade i pengar insatt på mitt konto.
Idag åkte vi till SIBA och hittade denna skönhet.

ergorapido 2in1

Nu står den och laddar och jag längtar till i morgon då jag skall få dammsuga med den för första gången.
Det är en 2in1 – man kan alltså lossa en liten klump i mitten och använda som bordsdammsugare osv. Helt underbart.

Den är ju snygg att titta på också!

Tjing Ciao!

5 thoughts on “Nu ska här städas

  1. Ping: Electrolux Ergorapido « Albin & Co.

  2. Hej Andreas, jag letar efter ett par som bor trångt och som vill dela med sig av hur man fixar det rent praktiskt. Hittade din blogg och blev nyfiken om det kunde passa; jag skriver en artikel för en tidning om just att flytta ihop på liten yta. Det vore kul om du ville höra av dig så kan jag berätta mer, gärna så snart du kan. Brådis till deadline 🙂
    Anna-Klara/Hem & Hyra

  3. hej du… nu har jag bytt blogg… igen, men nu är det för sista gången för den här bloggen kommer jag mycket bättre överens med! så har du tråkigt kan du kika in på http://jeh02.blogspot.com inte för att den ska liva upp dig… men ändå… puss

Kommentera

