En ny dag

Jahopp, så var det en ny dag. Jag är ledig och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag borde egentligen åka till jobbet och hämta mitt bankomatkort som jag har glömt där. Då skulle jag även kunna passa på att se om det är punktering eller bara dåligt med luft i däcken på min cykel som stått där över ett år nu.
Cykeln hamnade där när jag en dag cyklade till jobbet, när jag sen skulle hem på kvällen så spöregnade det. Då åkte jag kommunalt istället. Sen dess har den bara stått där. Undrar om den ens fungerar?!

Vi var till djuraffären Pets in town som ligger i Gröndal igår. Vi köpte kattsand och fågelmat.
Vi kollade även på fina halsband och koppel. När vi sedan stod vid kassan och betalade fick Chris se ett fint halsband hängades på väggen bakom disken. Han pekade på det och sa något om att ett sådan bör vi ha till hunden sen. Då säger mannen bakom disken/kassan att de har köpt ett likadant till deras hund, och lyfter upp en liten dvärgpinscher-tik. Snacka om att vi blev förvånade! Nu dyker det upp pinnar överallt. Vi berättade självklart att inom några veckor är vår valp klar för att flytta hem till oss osv. Då sa mannen att det är bara att titta förbi om vi har några frågor eller vad som helst. Han sa också att till vintern kommer de få in fler täcken osv. och då har de testat dem på sina hundar, så man kan få lite insider-tips sådär!

Det blev inget badande igår. Vi gick istället och satte oss på en brygga och åt glass och kalengifflar. Det var ganska mysigt. Roligast var när större motorbåtar svischade förbi och stora vågor satte hela bryggan i gungning. Chris tyckte det var mindre kul. Jag vet inte, men han var förmodligen rädd för att bli blöt.

Idag har jag lite Lillebrors-abstinens. Lillebror är ju den lilla hunden som vi varit hundvakt åt några gånger. Jag messade hans matte igår och berättade och ev. så kommer Lillebror vara med mig idag.
Hoppas, hoppas!

Lasse

Lasse

 

Tänkte avsluta med en bild på Lasse-katten!
Ciao Andreas

Kommentera

