Hundvakt

Har hämtat Lillebror och skall vara hundvakt åt honom tills imorgon.
Något jag tycker är jobbigt är att han är sååå förtjust i att jaga katterna. Ena katten(Lasse) är alltid lite försiktig när han kommer in nuförtiden. Jag har funderat på hur jag ska få dem sams och idag stängde jag in Lucas (andra katten) tillsammans med Lillebror i vardagsrummet med mig. Då fanns det ingenstans för Lucas att springa och gömma sig. Då om det blev för jobbigt så kunde han alltid säga ifrån, vilket han också gjorde. Det hade helt klart en effekt på Lillebror. Senare satt Lucas och gosade med mig i soffan, Lillebror fick t.o.m nosa på honom och det slutade med att de tvättade varandra lite.
Nu ska vi bara gå igenom samma procedur med den andra katten. Jag tror dock att han blir svårare. Men inget är väl omöjligt!

Nej, nu tänkte jag slänga mig på soffan och kollar lite på film.

Ciao Andreas

Kommentera

