Lille Albin

Idag pratade jag med Annika, "vår" uppfödare. Vi skall åka och hälsa på henne och alla hundarna igen på söndag. Det ska bli jättekul, speciellt att få träffa vår lille Albin igen. Jag längtar sönder mig här!
Annika mms:ade också två bilder på lill-killen. Check ‘em out!

AlbinAlbinAlbin 2
 Bilden till höger är tagen när Albin är ca. 3 veckor,
de två till vänster skulle jag tro är tagna idag, ca. 6 veckor.

Idag fick jag en massa bra boktips av Hanna som jag skall sätta mig och
gå igenom idag. Tackar tackar!
Synd bara att jag beställda tre böcker igår, från adlibris.com.
Att jag inte väntade lite menar jag.

Det blev dessa tre:
915184377391518493139153425375
Aktivering: Smart lek med din hund av Nina Roegner
Agility: Från start till mål av Inger Jalakas
Hundlydnad med klicker av Peter Holmberg
De bör vara hos mig senast på fredag. Ska bli spännande att läsa. De böckerna jag redan har är slukade för länge sen.
Jag och Christoffer skall köpa två byråer, det blir förmodligen MALM från IKEA. Jag vill ha den svarta och han den mörkbruna. Jag tänker då ett steg längre, att om vi skall köpa TROLLSTA sidobord, också från IKEA, så kommer de matcha bäst med de svarta byråerna. =) 
Vi har ett litet klädproblem just nu. Kläder skall ju egentligen hänga i en garderob eller ligga i en byrålåda. Våra kläder ligger på golvet, i sopsäckar och i flyttkartonger. I förra lägenheten fanns det inbyggda garderober i sovrummet, vilket var underbart.
Här finns ingenting!
Vi var först inne på att köpa snygga garderober, men det blir så jäkla dyrt, trots att jag har personalrabatt.
Om vi köper byråerna kan vi slå två flugor i en smäll, nämligen kombinerad klädförvaring med tv-bänk.
Nej, nu ska jag gå och skruva av benen på sängen.
Ha det gött, Andreas!
One thought on “Lille Albin

  1. Men dom böckerna du beställt är inte fy skam dom heller. Agility från start till mål använder jag i min agilitykurs nu, den är heelt okej (läs inte klickerdelen bara :P).
    Men Annika vet jag precis vem det är ju, jag gick uppfödarutbildning med henne, kul!
    Dendär Albin var en riktig sötnos alltså, nu är det inte långt kvar! Känns det bra?
    Ett tips är att gå med i dvärgpinscherforumet, det är bäst i världen. http://www.mitt-forum.com/minpinne

Kommentera

