En arg katt och en jätteglad hund

Det är vad jag har här hemma. Sen jag kom hem med Lillebror igår har jag inte sett skymten av katterna. Först idag såg jag Lucas utanför ytterdörren, Lillebror skällde och viftade på svansen. Lucas blev rädd och sprang och gömde sig.
Så jag gick ut och tog in honom. Nu är Lucas i sovrummet, Lillebror i vardagsrummet och Lasse utomhus någonstans. Vad som skiljer Lillebror från Lucas är ett kompostgaller i dörröppningen till sovrummet.
Lillebror skulle nog inte göra katten illa, han visar ett tydligt lek-beteende när han får syn på den. Men katten förstår inte, morrar, fräser och springer. Det sista tycker Lillebror såklart är jättekul och sätter fart efter.
Hur skall man vänja katterna vid hunden?
Att katterna kommer vänja sig vid Albin tror jag inte blir något problem då han kommer vara väldigt liten och förmodligen inte kunna jaga dem på samma sätt, till en början i alla fall. Sen gäller det för oss att vara stenhårda också.
Albin kommer inte få vara i badrummet, där är katternas fristad; kattlådan står ju där. Så vi kör samma sak för Lillebror och han fattar. Men som det är nu vågar katterna inte ens försöka ta sig till badrummet. De uträttar sina behov utomhus.

Nej, nu skall jag göra mig i ordning. Vi ska hem till Chris kollega och kolla på hans nya lägenhet. Tänkte dricka lite vin och fira att Chris går på semester idag också.

Hej svejs, Andreas!

2 thoughts on “En arg katt och en jätteglad hund

  1. Hahaha, ja katter och hundar pratar verkligen heeelt olika språk! Roligt det där. Men det kommer säkert gå bra sen med valpen och katterna.

  2. Ping: Trött i fötterna « Andreas of Sweden

Kommentera

