Alla hjärtans dag

Igår efter jobbet åkte jag till salongen där Chris jobbar. Passade på när de ändå hade det ganska lugnt, så Chris fick klippa mig.

200902141333Idag är det alla hjärtans dag.
Jag började dagen med en liten promenad med hundarna. När jag kom hem började jag laga lunch till Chris, redd grönsakssoppa. Gjorde mig i ordning och åkte in till stan bara för att lämna den till honom. Kunde inte stanna länge eftersom jag har tvättstugan mellan 12.00-17.00.
Så nu är jag hemma igen, första omgången med tvätt är inne i maskinen nu. Har satt alarm för när den är klar, jag lyckas annars alltid glömma vilken tid den är klar.

Chris slutar vid 17-tiden. När han kommer hem drar vi iväg till Willys och handla lite inför ikväll. Vi tänkte laga middag tillsammans och baka eget bröd.
Sen är det ju melodifestivalen också. Vilken mysig kväll det kommer bli!

Igår när jag var och klippte mig och satt i schamponeringen så svallade en massa känslor över mig. Det spelades musik som fick mig att tänka på mamma. Grät lite, vilket var skönt.
Jag har inte gråtit sen dagarna strax efter hon dog. Jag har nog väldigt mycket känslor som ligger och bubblar inom mig, men som jag omedvetet tryckt undan.
På fredag är det begravning, då kommer definitivt locket lyftas och känslorna flöda.

Chris fick veta att hans katt som bor hos hans föräldrar avlivades igår. Han hade jättestora problem med njurarna. Nu springer han på de oändliga ängarna med alla andra husdjur. Kanske jagar han en ekorre eller en liten mus.

Over and out,
/Andreas

Kommentera

