Kladdkakan – En besvikelse

Jag bakade som jag sa en kladdkaka.
Vi satt i soffan och kollade på Charlies Änglar och skulle äta den.
Men den smakade väldigt mycket kakao. VÄLDIGT mycket kakao.
Till och med Chris som tycker om mörk choklad sa att den var ganska stark.

Så jag kollade receptet igen och insåg att jag missade helt att ha i vetemjöl.
Istället för 1 1/2 dl vetemjöl hade jag i 1 1/2 dl kakao.
Av kakaon skulle dessutom bara vara 3 msk!

Så kan det gå när man pratar i telefon samtidigt som man försöker baka.
Jag skyller därför mitt misslyckande till viss del på Annika.

Over and out
/Andreas

6 thoughts on “Kladdkakan – En besvikelse

  1. Ping: Kladdkaka del 2 « Albin & Frank

  2. Annika :Haha…Skyll på mig du =p. Jag får nog ge dig lite lektioner i bakning

    Haha, ja vi utbyter kunskap. Jag visar hur du gör med hemsidan och du lär mig laga mat osv.
    Eller ännu bättre – JAG gör din hemsida om du lagar mat och diskar hos mig =)

Kommentera

