Våren är snart här

Oj oj oj, de senaste dagarna har våren verkligen varit i antågande.
Men jag hörde rykten om att det skall snöa igen i veckan som kommer.
Men nu har jag i alla fall fått upp hoppet om våren och sommaren.

I veckan som varit har jag, passande nog, byggt upp sommarbutiken på IKEA. Mycket fint i år, dock mycket som är tillbaka från förra året. Nästa vecka skall allt stå klart. Är en hel del dekorationer osv som inredarna skall ta hand om. Vi har i alla fall varulagt nästan allt.

Gideon får för tillfället stå. Han var halt häromdagen så nu får han en veckas vila för att se om det blir bättre. Dock måste han få röra på sig så vi tar promenader med honom.
Igår var vi lite småstressade och ville hem och se melodifestivalen. Så Chris mockade och fixade maten medans jag tog en promenad med Gideon. Jag tog även med mig Albin eftersom jag kan ha honom lös. På “slingan” mötte vi Monica med Charlie. Hon hade även med sig sin hund Kino. Han såg ut som en stoor långhårig schäfer, men han har tydligen vallhund i sig.
Det var i alla fall inga problem mellan Kino och Albin. Kino är ganska dominant och det märkte Albin, för han försökte inte ens dominera. Albin var väldigt lugn och busade bara när Kino bjöd in Albin till lek.
Kino är väldigt vaktig när det kommer till mat. När vi nästan var tillbaka vid stallet så tog Kino lite hästbajs och flög på Albin för att han inte skulle komma i närheten.
Snacka om att Albin blev låg efter det. Jag har aldrig sett honom gå så fint tidigare. Han vägrade lämna min sida och emellanåt gjorde han små hopp och slickade på min hand.

Idag kommer Annika och Sophia hit (+ hundarna). Var ett tag sedan vi sågs nu.
Vi tänkte träffas och käka lite, även dricka lite vin. Det är också så härligt att se alla hundarna busa och race:a med varande.

Nu tänkte jag klä på mig och ta en promenad med hundarna. Vet bara inte vart jag ska gå. Tröttnar på att gå samma väg hela tiden…

/Andreas

Kommentera

