God Morgon

05.30
Så mycket var klockan när jag vaknade idag.
Varför blir det så? När jag är ledig kan jag vakna väldigt tidigt, men låt oss säga att jag skulle ha börjat jobba kl 10.00 – då hade jag med största sannolikhet kunnat sova till minst 9.00.

Igår
Jag var ledig även igår. Dock sov jag lääänge då. Kan ju vara därför som jag inte sov länge idag.

Vi tog det lugnt nästan hela dagen. Vädret var ju inte det allra roligaste, men vi tog ändå en långpromenad med hundarna. Vi vandrade från Görvelns badplats mot Hummelmora Gård och ännu längre. Det var grymt fina vandringsleder.
Sen bar det av direkt hem för att äta och sedan dra vidare ut till stallet.
Vi kom ut till stallet ganska sent, ca 20.30. Men ridhuset var ändå bokat fram till kl 21.00 – så när vi väl var redo var ridhuset tomt.
Jag har börjat rida barbacka ganska mycket. Tycker det är smidigt att slippa sadeln plus att man tränar upp balansen samtidigt. Jag tycker också att jag “kommer åt” Hejman bättre.
Dock är han ganska hård att sitta på. Han är bred men både manke och ryggrad känns markant, speciellt när man travar. Och jag vill ju inte bara harva runt i skritt hela tiden.
Eftersom jag inte har travat barbacka sådär jättemycket, och inte hittat balansen och rätt teknik helt och hållet än – så brukar ett ridpass med trav i barbacka sluta med skavsår i rumpan för min del. Ja, köttsår precis under svanskotan!
Men det är bara att härda ut, för man blir inte bättre om man inte tränar.

Idag
Idag är även Christoffer ledig, så dagen kommer vara ganska soft. I eftermiddag ska vi ut till stallet igen. Christoffer skall rida lektion för Gun på Gideon. Själv ska jag och Ida (Hejmans matte) köra Hejman. Det ska bli riktigt kul. Sist jag var med upptäckte vi att det var punktering på ett av däcken precis när vi kom ut.

Hej hopp…

Kommentera

