Nytt köksbord

Tidigare hade vi ett barbord och fyra barstolar i köket. Det verkade jättebra till en början, men efter ett tag insåg vi att det är väldigt opraktiskt.
Visst det tar inte mycket golvyta och det finns ingen risk att hundarna kommer åt det som finns på bordet; katterna är en annan femma.
Men det är supertrångt om man är fler än två personer som skall äta vid bordet. Det är tom trångt när bara jag och Chris äter vid det.

Därför har vi funderat på att skaffa ett vanligt köksbord.
Så när benet till barbordet började ge vika fick vi äntligen ändan ur och började leta på riktigt.
Jag hittade en riktigt snygg matgrupp på jysk.se, men Chris tycker den är för modern.

Matgrupp från Jysk

Bild lånad från jysk.se

Chris vill hellre ha något mer lantligt och fick detta bordet från sin Chef. Egentligen gillar jag inte ett runt bord, känns som att det stjäl mer utrymme än vad det ger sittplatser.
En annan sak jag ogillar är den träfärgade bordskivan – men den går ju att måla om. Benen är ju i alla fall vita. Bordet har stått undanställt ett tag i ett ridhus, så det har fått en ganska snygg sliten yta på de vita benen. Ska försöka fixa samma finish på bordskivan.

Bord Bord

Men ett problem kvarstår… Vi har inga stolar nu. Därför ser man en fotpall vid bordet, men väldigt lågt. Jag är sugen på stolarna som visas i matgruppen från Jysk här ovan.
Vad tror ni? Blanda country och modernt? Jag tror på det…

Bild lånad från jysk.se

Kommentera

