Tapeter och feber

Har svårt att hitta något att skriva om, och vill inte bara lägga upp bilder och videos.
Dock har jag ett sug efter att skriva.

Idag har jag varit hemma från jobbet, febern har intagit min kropp. Sov hela dagen och nu är jag pigg efter kaffe och alvedon.

Har den senaste tiden haft en tanke på att jag vill tapetsera en vägg i köket. Det är en tom vägg mitt emot köksbänken. Där är jag sugen på att sätta upp en tapet med stort mönster. Just för att det skall skapa en liten reaktion i det annar så trista köket. Vill också fylla väggen med snygga hyllor där man kan ställa burkar och böcker osv. Vill att det skall likna en vägg i ett lantkök fast kanske ändå inte. Mer modern känsla i tapeten. Här kommer lite av det jag har i tankarna.

81_28482512tapet
tapettapet1_23799164

tapet1_1184463300_5461277tapet3

Här finns också många inspirerande tapeter.

Men sen måste ju sambon övertygas om rätt tapet också. Vi har oftast inte alls samma smak. Jag kanske ska göra det i smyg, jag kommer ändå inte få hjälp av honom. Minns vår förra tapetsering med fasa. Därför vill jag endast ha Easy Up-tapeter. *latmask jag vet*

Måste också hitta bra hyllor som jag vill ha på väggen. Dock vill jag att det inte skall vara något extremt, då jag gör detta inför ev försäljning av lägenheten. Jag vill ju inte göra om allt en gång till liksom. Så det skall vara säljbart men jag ska också trivas så länge.
Men det är ju skönt att jag jobbar på ett av de största inredningsföretagen i världen, så jag vet var jag kan finna inspiration och få lite kreativa idéer av mina kollegor.

One thought on “Tapeter och feber

Kommentera

