Ångest

Usch, här hemma ser det ut som att en bomb nyligen briserat. Jag har ingen energi att ta tag i något heller.
Visst har jag energi, jag orkar ju en massa annat – men fan vad jag vill att det skall se bra ut här hemma.
Jag tror att problemet ligger till största del i att jag och Chris sällan är lediga tillsammans. När vi väl är det så har vi en massa annat att göra, t.ex. åka och handla, tvätta eller något i stallet. Jag har ingen lust att städa själv, jag vill ha sällskap och hjälp.

Hur svårt skall det vara att hålla ordning när man väl har städat upp? Kan någon ge mig tips?
Jag skulle behöva en städjournal där det står exakt vad som skall göras och när – där jag kan kryssa i när det och gjort.

Hjälp mig!!!

En annan sak som inte gör mig så jättesugen på att städa är att jag inte riktigt känner mig som hemma i lägenheten. Vi har inte gjort den till “vår”. Just nu känns det som ett ihop-plock av olika möbler som hängt med i våra flyttar, men inget passar riktigt. Hur skall man få ordning på detta?
Man kanske skall söka till Bygglov eller Äntligen Hemma eller något annat liknande program!

Kommentera

