När man inte vet vad som komma skall

Väntar på att något skall hända. Hela min kropp skriker att något är på gång – men jag vet inte vad.
Ganska länge har jag kännt så här, nästan som ett pirr inuti som hela tiden växer sig starkare.
Häromdagen var jag tvungen att stanna upp och fundera på om jag hade glömt något som skall göras, eftersom min kropp påminner mig hela tiden. Men det finns inget!
När jag gick i skolan var det prov och ex inlämningsuppgifter som fick mig att känna så här – man har ett måste som ligger över en hela tiden. På jobbet har det varit uppgifter som skall vara klara en viss tidpunkt, som fått mig att känna så här.
Det är ingen negativ känsla, utan mer som en liten påminnelse om att något skall göras. Men i nuläget finns ingenting som ligger och väntar.

Eller vet min kropp mer än min hjärna?
Kan det vara så att en förändring är på gång eller är det bara vårens antågande som får det att spritta i kroppen. För så känns det, sånt där pulver som smäller i munnen som man åt när man var liten, fast utan smällarna.

One thought on “När man inte vet vad som komma skall

Kommentera

