Migrän, dressyrtävling och att trängas i sängen

Idag är en ganska soft dag. Jag börjar inte jobba förrän kl 14.00, vädret ute ser mycket fint ut. Det brukar betyda att det inte är fullt lika ösigt på jobbet.

Jag har startat min dag med att softa i sängen. Låg och drog mig ganska länge innan jag tog upp mobilen och kollade facebook och twitter. Nu har jag precis ätit frukost i soffan framför tv:n – dock var det inget roligt på tv.

Igår skulle jag ha jobbat hela dagen, men vaknade upp med migrän. Jag brukar alltid kräkas när jag har migrän, men igår klarade jag mig. Dock mådde jag väldigt illa när jag var på ICA och handlade.
När jag får migrän är det bara sömn och mat som hjälper, kaffe kan göra sitt också. Därför var jag iväg och handlade, nästan allt var slut hemma.

Imorgon söndag skall Christoffer tävla, på Gideon. Det är deras debut. Själv skall jag jobba, så jag kan ej kolla på.
Men Christoffer får hjälp av snälla Malin, både med att köra dit och hästskötseln. Christoffer kommer nog känna sig som en riktig toppryttare. =P 
I.o.m att Christoffer skall tävla så skall Sophia vara hundvakt till våra monster, redan från idag!!! Det har nog inte hänt på länge, att vi sovit utan hundarna. Skall bli spännande och se om vi kommer sova bättre eller sämre.
Jag tror bättre, då jag nästan vare natt vaknar av att det är trångt eller att något snott mitt täcke.
Det blir lätt trångt i en 180cm-säng, speciellt om man är två människor, tre hundar och två katter. Visst, hundarna är inte av modell större, men de sträcker ut sig rejält när de sover.

Ja ja, vi får se hur det blir! Hundarna kanske får egna bäddar på golvet efter detta. Man kan ju i alla fall hoppas!

One thought on “Migrän, dressyrtävling och att trängas i sängen

  1. Säg till om ni behöver sova utan hundar igen! Det var ett rent nöje 🙂 Hemma hos mig blev det annars hundfritt i sängen efter att jag upptäckte hur mycket bättre jag sov utan att någon sparkade mig i magen på nätterna ;)! Däremot kan det vara mysigt ibland så jag är inte helt konsekvent!

    Det var helt fantastiskt att få kramas med Clara igen och grabbarna var på riktigt kelhumör dom också, släng över dom bara!!!

    Puss!

Kommentera

