Renovering

Mycket har hänt sedan sist. Jag och Chris har gått på semester och har äntligen tagit tag i renoveringen av lägenheten. Först ut var köket. Där har vi målat om alla köksskåp och köksluckor. Ett skåp är kvar att målas men sedan är det så gott som klart – bara de nya handtagen som skall monteras. Eventuellt skall vi också tapetsera ena väggen. Vi fick i julklapp en diskmaskin, som vi ännu inte har plockat ut. Vi har ingen plats då alla våra underskåp är för smala. Antingen bygger vi ut ett skåp eller så köper vi en helt ny stomme. Jag tror det sistnämnda är enklast.

Har även uppdaterat lite på hemsidan.

Häromdagen tog vi en roadtrip upp till Borlänge där vi tittade på en häst. Vassandra heter hon och är så jäkla fin.
Hon är en KWPN och är från Holland där hon mestadels är körd – alltså inte mycket riden. Hon är otroligt vacker och trevlig, men mycket att jobba med när det kommer till ridningen. Vi skall dit imorgon måndag igen och Chris skall provrida ytterligare en gång innan han bestämmer sig för om det blir ett köp eller inte. Jag är kär i henne och vore det så att jag själv kunde ha fortsatt hennes utbildning hade jag köpt henne själv.

Nej, nu måste jag återgå till renoveringen. Skall städa lite för Chris pappa kommer idag och skall hjälpa oss att sätta upp vår nya köksfläkt!

luftig-hw-flaktkapa__40767_PE134572_S4
Bilden är lånad från IKEA.se

Tänkte tillägna ett helt inlägg endast till renoveringen med före- och efterbilder vid ett senare tillfällen.

Kommentera

