En vecka kvar av semestern | Uppdaterad

Oj vad den här sommaren har gått snabbt. Tycker det var nyligen som jag längtade efter semester – och nu ska jag strax börja jobba igen, efter fem veckors ledigt.
Jag delade upp min semester i två omgångar, först ledig tre veckor, jobba två och sedan ledig två veckor igen. Det var väldigt skönt att gå på semester igen, men frågan är om det kanske är därför det känns som att jag nyss gått på min semester?!
Chris började jobba idag. Känns ganska tråkigt att inte ha honom här hemma och lyxen att vi kan åka iväg någonstans när som helst på dagen. Nu börjar ju hans slit, så det blir tidiga kvällar i säng.

Idag damp mitt nya schema ner i brevlådan. Det var inte som jag hade önskat, men vad jag kan se bättre än mitt nuvarande. Största skillnaden är ju att jag kommer jobba varannan helg istället för var tredje som jag gör nu. Finns så klart både positiva och negativa sidor med det, men att tjäna mer pengar är ju den största fördelen.
Ska bli spännande att se vad Chris får för schema hädanefter.

Med posten kom också en avi på mina canvastavlor som jag beställt från Fujidirekt. Ska hämta ut dem strax och sedan slänga in bilder på dem här. Hoppas verkligen att de blev bra. Har ju ändå betalat några hundra för dem.

Fakturan på försäkringen på nya hästen kom också idag…. Över 7000kr som skall betalas senast 8 Augusti!!! Tror bestämt att Chris missat att meddela att han vill betala per månad och inte en gång om året.

Hej hopp!

Uppdatering

Nu har jag hämtat ut tavlorna som jag beställde.

IMAG0291IMAG0293IMAG0294

Måste säga att jag är förvånansvärt nöjd med tavlorna. Bilderna är ju tagna med min mobilkamera. Formatet är 20x30cm och duken är färdigmonterad på en träram vid leverans.
Nu ska jag bara hitta en bra plats åt dessa – gärna en plats med utrytmme då jag är sugen på att beställa fler. =)

Kommentera

