Ett grått inlägg…

 

Att jag ofta är irriterad är jag så grymt trött på.
Jag vill inte vara en gnällkärring, men jag vill samtidigt inte bo i en svinstia. Jag är trött på att behöva be om saker, som t.ex. att det ska dammsugas, handlas osv. Varför kan han inte ta inititiven själv?

Det känns som att när jag är ledig så är det min uppgift att ta hand om allt här hemma. Men när han är ledig måste han få sova ut, sen äta frukost i flera timmar och ta det lite lugnt. Sen måste han snabba sig på för att han måste ut till hästarna.
Bara för att jag inte har ett fritidsintresse som kräver miljarder timmar varje vecka av mig, så vill jag inte ensam ta hand om allt.

Hur svårt är det att säga till att smöret/mjölken/brödet börjar ta slut, eller ännu bättre handla det på vägen hem.

Om jag ska behöva städa efter någon annan hela tiden, utan att få något tillbaka, så vill jag hellre bo ensam. Eller i alla fall få betalt för det!

Kommentera

