Lite inspiration igen

IKEA släpper nyheter i samma takt som vårens blommor tittar upp ur marken. Här är en av de hetaste enligt mig. Rullvagnen RÅSKOG för 499kr.

Den turkosa känns lite 50-tal medans den svarta för tankarna till något industriellt.
Vad ska man då använda vagnen till? Ja, det är nog bara ens egen fantasi som sätter stopp men den tillhör i alla fall IKEAs kökssortiment. Jag själv vill ha en i badrummet.

collage råskog

IKEA hackers hittade jag detta smarta tips.
Sätt hjul under några EXPEDIT-hyllor och rada upp dem så har du snabbt och lätt en diskret förvaringslösning.
collage ex

//Andreas

3 thoughts on “Lite inspiration igen

  1. Hej Andreas! Jag hade visst kryssat i meddelanderutan om eventuellt svar från dig i detta inlägg. Jag klickade mig in här igen alldeles nyss på något sätt och tänkte kolla med dig om du kanske har frågat någon på jobbet angående hur man håller de förbaskade svart/bruna MALM-byråerna så dammfria som möjligt? Hjälper som sagt inte att spraya, dammtorka och dammsuga varje dag. Det faller tillbaka efter drygt 12h. Eller så har jag bara en allmänt stökig och sunkig studentlägenhet 😦

  2. Hej! Vad kul att du hittade hit! Ja visst jobbar jag på ikea. Har tyvärr inget tips på hur man skall lösa denna vanliga, men ack så jobbiga fråga. Jag har samma problem med mina svart/bruna MALM-byråer. Funderar på om det finns något medel man kan spraya på?! Annars kanske din idé med att måla fungerar. Jag ska höra mig för på jobbet och se om jag kan hitta en lösning. Mvh Andreas

  3. Hejsan!

    Trillade in på din blogg då jag letade efter förvaringstips. Vad jag förstått så jobbar du på IKEA? Undrar bara hur sjutton jag kan göra för att min svarta expedit (4 delars) inte ska damma så fruktansvärt!? Dammar ändå den i princip varje dag.
    Funderar på att slipa och måla om den. Kanske försvinner den där dragningskraften till damm då?

    Tacksam för svar! /Karro.

Kommentera

